Lagumdžija budžetom ostvario ciljeve i zahtjeve SDS-a i SNSD-a

s

Lagumdžija budžetom ostvario ciljeve i zahtjeve SDS-a i SNSD-a

U Sarajevu se održava redovna sjednica Glavnog odbora SDA, na kojoj je jedna od tema aktualna politička situacija u Bosni i Hercegovini.

Uvodno izlaganje o tome imao je predsjednik Stranke Sulejman Tihić, koji je političku i ekonomsku situaciju u BiH ocijenio izuzetno složenom, sa tendencijom daljnjeg usložnjavanja. Naglasio je da je to posljedica kašnjenja u formiranju vlasti, kao i jednostrana odluka SDP-a o raskidanju partnerskih odnosa sa SDA i strankama okupljenim na temelju zajedničke Platforme. Prema nekim analitičarima, radi se o najtežoj krizi od potpisivanja Dejtonskog sporazuma.

Nerealnost zahtjeva SDP, bahatost i nedosljednost politike vrha ove stranke koji je najprije kategorički odbijao učešće HDZ BiH u vlasti na federalnoj razini, glavni su razlozi ovakvoga stanja.

Kada je najzad formirano Vijeće ministara i trebalo raditi, pokrenute su inicijative za razrješenje ministara iz SDA u Vijeću ministara. Umjesto da radimo na provođenju dogovora o vojnoj imovini kako bi BiH ispunila uvjete za NATO-ov program MAP te krenula brže i odlučnije u ispunjavanje uvjeta za sticanje kandidatsog statusa za članstvo u EU, troši se vrijeme na smjenu naših ministara u Vijeću ministara, i to ne zato što nisu dobro radili, već da bi se realizirali ciljevi pojedinaca i interesne koalicije, kazao je Tihić.

Neglasanje SDA za budžet samo je izgovor za raskid koalicije. Uzroci su mnogo dublji. Danas više nema dilema po tom pitanju. Ovakav državni budžet je posljedica po BiH štetne odluke o fiskalnom okviru Bosne i Hercegovine za period 2012-2014 kojim je definirano da se državni budžet koji je 2010. godine iznosio 1.024 milijarde KM, za 2012. godinu smanji na 950 miliona KM i zamrzne za naredne tri godine. Suprotno demokratskoj praksi, SDA kao dio parlamentarne većine nije konsultirana i nije učestvovala ni u kakvim političkim dogovorima u vezi sa fiskalnim okvirom i budžetom. Svi njeni pokušaji u Predsjedništvu, Zastupničkom domu i Domu naroda da na budžet intervenira u formi skromnih amandmana nisu uspjeli. Niti jedan amandman nije usvojen.

Sa ovakvim fiskalnim okvirom i budžetom stranke iz RS postižu ono što nisu mogle ostvariti prijedlozima zakona u parlamentarnoj proceduri kada su pokušavale ukinuti neke državne institucije, kao npr. Sud i Tužilaštvo BiH, podsjetio je Tihić.

SDP-ovi izvršni direktori – poslušnici su pravosnažno osuđivani kriminalci, osobe sa falsificiranim doktoratima itd.

SDA je iskreno, u interesu BiH i svih njenih građana ušla u koaliciju sa SDP-om. Smatrali smo da ove dvije bh. stranke prvi put nakon Dejtonskog sporazuma treba da rade zajedno. Ubrzo nakon imenovanja Vlade FBiH, pojavile su se značajne razlike između nas i SDP. U prvom redu, to je insistiranje vrha SDP-a da se sve odluke, uključujući i ekonomske, npr. o radu javnih preduzeća, donose u Centrali SDP-a ili na neformalnim druženjima vrha SDP-a. Shodno tome, SDP je na pozicije u Vladi i javnim preduzećima imenovao nekompetentne osobe, bez dovoljno stručnog i političkog iskustva, ili pak osobe pravomoćno osuđene za nezakonito poslovanje i zloupotrebu položaja u javnim preduzećima, do osoba koje imaju falsificirane doktorate (Elektropriveda, Autoceste, izvršni direktori u BH Telecomu itd.). Sve se to počelo negativno odražavati na rad institucija i javnih preduzeća.

Predsjednik SDA istakao je da je, zbog nemogućnosti da kontrolira policiju, vrh SDP jednostrano krenuo u izmjene zakona o unutrašnjim poslovima sa namjerom da se policija i njen operativni rad stave pod direktnu političku i stranačku kontrolu. SDA se odlučno suprotstavila ovakvim pokušajima.

Međutim, kada je Lagumdžija shvatio da SDA ne može staviti pod svoju kontrolu te da SDA ne želi sudjelovati ni u kakvim dogovorima na štetu BiH i našeg naroda, odlučio su da raskinu koaliciju sa SDA. SDP ne želi ravnopravnog partnera, već poslušnike.

Najnovija afera u vezi sa potpisanim protokolom o suradnji sa nekakvom fantomskom rusko-njemačkom firmom o investicijama u energetski sektor i infrastrukturu u iznosu od 5,3 milijarde EURA pokazuje stvarne namjere i ciljeve vrha SDP-a jer je sve rađeno netransparento, bez javnih poziva, tendera i drugih zakonom predviđenih procedura. U demokratskim zemljama, zbog ovakvih skandala premijeri podnose ostavke.

Ličnim interesima protiv države

Tihić je kazao da će SDA koristiti sva demokratska, zakonska i ustavna sredstva kako bi spirječila da u BiH zavlada haos, nakon što je Lagumdžijina većina demonstrirala pravno nasilje nad Ustavom i zakonima. Kao najveći apsurd BiH, istakao je primjer kako u jednoj zemlji koja teži da bude demokratska, pravna država, članica EU i NATO, ministar sigurnosti bi trebalo da bude osoba čiji se, u najmanju ruku poslovni partner, ali i prijatelj, nalazi na crnoj listi predsjednika SAD Baraka Obame zbog organiziranoga kriminala i trgovine drogom!

Najveća je bojazan da će stranke koje čine novu parlamentarnu većinu praviti dogovore i pristajati na rješenja direktno na štetu države BiH i bošnjačkog naroda, samo da bi što duže ostaliu na vlasti i pomogli ostvarivanje ciljeva antibosanskih politika. Da je SDA upravu govore činjenice i dogovori na koje su Lagumdžija i Radončić bespogovorno pristali:

1)      Fiskalni okvir kojim se paralizira država i urušavju njene institucije, a jačaju entiteti;

2)      Provođenje presude Evropskog suda za ljudska prava u slučaju Sejdić – Finci jer su Lagumdžija i Radončić eliminacijom regionalne zastupljenosti konstitutivnih naroda i ostalih pristali na dominaciju većinskih i naroda u određenim regijama što je osnova za formiranje trećeg entiteta. Prema ovakvim rješenjima neće biti ravnopravnosti ni za konstitutivne narode, a kamoli ostale građanima BiH! Ovo je pogubno ne samo za Bošnjački, već i ostale bh. narode. Obespravljivanje i političko eliminiranje bošnjačkih predstavnika iz Goražda, Posavine, HNK, SBK, Livna i nekih drugih bh. regija znači poništenje odluke Ustavnog suda BiH o konstitutivnosti naroda na cijelom teritoriju države. Isti je slučaj i sa bh. Hrvatima i Srbima jer bi Hrvate predstavljali samo Hrvati iz Hercegovine, Srbe bi mogli predstavljati samo Srbi iz RS, Bošnjake samo Bošnjaci iz Sarajeva, Tuzle i Zenice (za Bošnjake to znači findžan država). Politika SDA je uvijek bila jasna – Bosna i Hercegovina od Une do Drine, od Save do Mora! Dopustimo li Lagumdžiji, Radončiću i Čoviću da Bošnjaci iz Goražda, Hercegovine, Posavine, SBK, nemaju svoje predstavnike u Domu naroda, neće nas biti ni u Sarajevu! To znači da ne bi bilo ni države Bosne i Hercegovine.

Realizacija dogovora Milošević – Tuđman i Boban – Karadžić

Predstoji dogovor o uređenju Mostara, što SDP, SBB i HDZ vide kao nastavak provedbe presude u slučaju Sejdić – Finci. Realizacijom njihovih dogovora, Mostar bi zaista postao „hrvatski stolni grad”. No, zaboravili su da o Mostaru neće odlučivati oni, već Bošnjaci i Mostarci koji su Mostar branili i odbranili od Tuđmana i Miloševića! A ni SDA im to neće dozvoliti!

Urušavanje i degradiranje institucija BiH zbog nedostatka finansijskih sredstava je direktna posljedica Lagumdžijinog fiskalnog okvira i budžeta!

Nema više nikakvoga govora o povratku prognanika u entitet RS jer u Lagumdžijinom fiskalnom okviru i budžetu nije planirana niti 1 KM za povratak!

Njih ne interesuju ni Srebrenica i Brčko, a kamoli RS!

SDP u biti nema osjećaj za značaj etničkog, dok SBB ima samo jedan interes – a to je interes njegovog vlasnika, njegovih prijatelja i poslovnih partnera. Činjenica da u međustranačkoj komisiji koja je radila prijedlog rješenja za provedbu presude Sejdić – Finci nije bilo Bošnjaka najbolje govori kakve su Lagumdžijine namjere. Što je slabija pozicija bošnjačkoga naroda, slabija je i Bosna i Hercegovina. Pogledajmo prijedloge za novi sastav VM u kojem treba da budu tri Bošnjaka!

Kriza prerasta u haos – po receptu „nove parlamentarne većine”

OHR i ostale međunarodne institucije, kao i akreditirani ambasadori uglavnom zastupaju stav da se ne treba miješati u proces implementacije vlasti nove parlamentarne većine.

Ipak, međunarodna zajednica je iznijela voje stavove, kao npr. u pogledu odluke predsjednika Federacije – rekavši da se njegova odluka mora poštovati i da Desnica Radivojević ne može obnašati dužnost ministra. Također je osudila nezakonito imenovanja tzv. privremenog odbora FTV.

Tu je i Odluka američkog predsjednika Baraka Obame o stavljanju na crnu listu Nasera Keljmendija – prijatelja i poslovnog partnera jednog od lidera nove parlamentarne većine. Istina to nije direktno vezano za proces uspostave vlasti, ali jeste indirektno.

Sve ostalo su samo Lagumdžijine različite interpretacije sadržaja razgovora sa međnarodnim prestavnicima.

Međutim, prema svemu sudeći, čini se da idemo u stanje haosa i da će se OHR ipak morati umiješati i spriječiti da kriza preraste u haos.

Naime, zbog blokade i insistiranja na nezakonitom izboru sudija Ustavnog suda FBiH, ranije od Borjane Krišto (HDZ), a sada od Svetozara Pudarića (SDP), imamo ozbiljan problem funkcioniranja Ustavnog suda. To je prije izvjesnog vremena izjavila i predsjednica Suda -odnosno da zbog nedostatka sudija i godišnjih odmora, Ustavni sud do septembra neće moći rješavati ustavne inicijative koje su podnesene od predsjednika FBiH i poslanika SDA, kako na kantonalnom, tako ni federalnom nivou. Da li to znači da federalna vlada i Parlament neće moći raditi, odnosno da će nezakonita razrješenja i imenovanja na kantonalnom nivou ostati do daljnjega na snazi? Jasno je da je to cilj Zlatka Lagumdžije i njegove interesne koalicije.

Očito je da da ranije HDZ-u, a sada i SDP-u, nije u interesu da Ustavni sud radi, a. sada vidimo i zašto.

Iznenađuje da OHR nekoliko godina tolerira opstrukciju izbora sudija Ustavnoga suda FBiH. Da opstruira SDA, sigurno bi već reagirali. Vjerovatno zato što se od SDA uvijek očekuje da podržava rad institucija.

Bez obzira na trenutni stav OHR, on će ipak morati intervenirati zbog:

– nezakonite, tj. bez kvoruma donesene odluke Vlade FBiH o smjeni nadzornih odbora u ključnim javnim preduzećima, čime vrh SDP-a namjerava da pod svoju kontrolu stavi javna preduzeća i finansijske resurse;

– nezakonite odluke tzv „nove parlamentarne većine”, da imenovanjem tzv. „privremenog nadzornog odbora FTV” stavi pod stranačku kontrolu i uticaj javni rtv. Servis u Federaciji BiH;

– nezakonite smjene rukovodstva Parlamenta FBiH te pokušaja da se kroz izmjene Zakona o unutrašnjim poslovima policija stavi pod direktnu političku kontrolu i stranački uticaj.

Posljednji primjer Skupštine dioničara Bosnalijeka pokazuje da se i drugi ugledaju na tzv. „novu parlamentarnu većinu”. Kada u vrhovnom zakonodavnom tijelu FBiH predsjednik kluba političke stranke, tj. SDP-a, može otvoreno reći da oni nemaju vremena poštivati „procedure” izbora u javnom servisu, zašto bi ih poštovali dioničari na Skupštini Bosnalijeka, ili sutra na nekom drugom mjestu?

Sve ovo stanje krize vodi u stanje haosa, a OHR je kazao da to neće dopustiti!

Naša je procjena da do odluka Ustavnog suda FBiH, OHR treba da donese privremene odluke i tako spriječi da aktualna politička kriza preraste u stanje haosa.

Demokratska BiH, članstvo u EU i NATO, antifašizam, potraga za nestalima i procesuiranje svih ratnih zločinaca – trajna opredjeljenja SDA

Lider SDA istakao je, bez obzira da li SDA bila pozicija ili opozicija, njena strateška opredjeljenja ostaju ista! Nastavljamo se boriti za državu Bosnu i Hercegovinu – zajednicu ravnopravnih naroda i građana, demokratsko multietničko društvo, vladavinu prava i borbu protiv kriminala! SDA ostaje dosljedna u podršci evropskom putu Bosne i Hercegovine i njenom članstvu u NATO.

Branit ćemo ravnopravnost bošnjačkog naroda, naše tradicije, vjere i kulture, uz uvažavanje svih vrijednosti drugih naroda i građana Bosne i Hercegovine. Odlučno ćemo se suprotstaviti svim pokušajima, pojedincima i političkim snagama koje zarad ličnih interesa ili ideoloških ciljeva pokušavaju ugroziti poziciju Bošnjaka.

Antifašizam, njegovanje tradicije odbrambeno-oslobodilačkog rata 1992-1995 godine, pronalazak nestalih žrtava agresije na našu zemlju i procesuiranje svih ratnih zločinaca ostaju trajno opredjeljenje SDA.

Uvjeren sam da će tako biti jer smo uvijek bili jedinstveni i jaki kada god su naša država i narod bili ugroženi. Pozivam vas da neke međusobne razlike ostavimo po strani te da budemo jedinstveni. Samo jedinstvena SDA, jeste jaka SDA! A sa JAKOM SDA, JAKA JE I BIH!, poručio je Tihić na sjednici Glavnog odbora.

sda.ba