Bakir Izetbegović: Nema ideoloških frakcija u SDA

Bakir-Izetbegovic-Srebrenica-400x266

Bakir Izetbegović: Nema ideoloških frakcija u SDA


SDA je obznanila ime mandatara Vijeća ministara BiH: na Vaš prijedlog odabran je Denis Zvizdić, predsjednik Kantonalnog odbora SDA Sarajevo i poslanik u Parlamentu Federacije. Obrazlažući prijedlog rekli ste da je u vrijeme njegova mandata na čelu sarajevske kantonalne vlade bilo 400 kranova. Koji su još Zvizdićevi aduti za čelnu poziciju države BiH?

Dr. Zvizdić je veoma uspješno radio, i uradio sve čega se prihvatio. Četiri stotine kranova koje ste pomenuli su samo vidljiv i mjerljiv simbol vanredno uspješnog mandata u kom je Denis Zvizdić, predvodeći vladu Kantona Sarajevo, ostvario preko dvije hiljade projekata i skoro udvostručio kantonalni budžet. Na početku njegovog mandata taj budžet je iznosio 390 miliona KM, na završetku 740 miliona. Slično je bilo i sa njegovim političkim angažmanom i liderstvom u kantonalnoj SDA – ostvaren je spektakularan povratak SDA na lokalnim izborima 2012, a zatim i na nedavno održanim opštima izborima. SDA je time vratila i potvrdila svoju urbanu komponentu osvojivši u glavnom gradu Bosne i Hercegovine preko 50% glasova više u odnosu na prethodne izbore, a sve to u veoma nepovoljnim uslovima, u teškoj socio-ekonomskoj situaciji i medijskoj blokadi. Uvjeren sam da će Dr. Zvizdić veoma uspješno raditi i uraditi zahtjevni posao koji je pred njim, postići dobru atmosferu unutar budućeg Vijeća ministara i iznaći rješenja koja će zemlju pokrenuti iz reformskog i ekonomskog zastoja.

Za Zvizdića je glasalo 17 članova Predsjedništva, šest je bilo suzdržanih. S obzirom da SDA ima – ako se ne varam – u Predsjedništvu 30 članova, na koliku podršku stranke mandatar Zvizdić može računati?

Niko u predsjedništvu SDA nije bio protiv kandidature dr. Zvizdića, šestorica suzdržanih su imali primjedbe na rad kadrovske komisije, odlučivanje telefonskim glasanjem, teritorijalnu zastupljenost do sada imenovanih kadrova, ne na kandidaturu Zvizdića. Uvjeren sam da će on svojim radom u Vijeću ministara opravdati povjerenje stranke.

Kada ćemo imati kompletirano Vijeće ministara? Ko su još ministri iz SDA?

Realno je očekivati da Predsjedništvo BiH donese odluku o imenovanju predsjedavajućeg Vijeća ministara početkom januara, a da proces imenovanja ministara dovršimo početkom februara. Ministre iz SDA će predložiti kadrovska komisija, a ja smatram da unutar samog kolegija ima dovoljno kompetentnih kadrova za bilo koju ministarsku poziciju.

Sa Demokratskom frontom, HDZ-om BiH i Savezom za promjene dogovorena je koalicija koja obećava jedan drugačiji odnos prema građanima Bosne i Hercegovine i cijeloj zemlji, zapravo. Eliminiran je najprepoznatljiviji kočničar svih procesa na euroatlantskom putu Milorad Dodik, u ovom času u regionu jedini poklonik lika i nedjela Vojislava Šešelja. No, Dodik je već obećao da će SNSD blokirati rad Doma naroda u Parlamentu BiH. Koliko je to realna prijetnja?

Dodik je kočio i blokirao napredak BiH u mnogim segmentima, i nanio ogromnu štetu i državi a time i entitetu Republika srpska. Ne vjerujem da će mu oni sa kojima dijeli vlast u RS dopustiti da nastavi tako, jer štetu će trpiti svi. Svi iole odgovorni znaju da nema više vremena za gubljenje. Entiteti ne mogu funkcionisati bez države Bosne i Hercegovine, i Dodik to dobro zna. Nema budžeta, nema aranžmana sa MMF, nema IPA fondova, nema zaštite domaćih proizvođaća bez države i državnih ministarstava i odluka.

Dragan Čović, lider HDZ-a BiH, ne krije svoje partnerstvo sa SNSD-om i već je najavio da će SNSD participirati u Vladi Federacije. U Republici Srpskoj ni rukovodstvo tj. predstavnici drugih naroda u rukovodstvu nisu izabrani, očito kao vid pritiska najprije na SDA da se presloži vlast na državnom nivou. Koliko će savez Dodik-Čović utjecati na federalne i procese na nivou države?

HDZ je u partnerstvu sa SDA, DF i Savezom za promjene. I to će tako ostati, neće biti nikakvog preslaganja vlasti koju pominjete. Draganu Čoviću je interes Hrvata u BiH očigledno ispred ličnih afiniteta i prijateljstava. Dobra komunikacija Čović-Dodik neće imati nikakvog uticaja na funkcionisanje Federacije BiH. Ali bi mogla pomoći da se brže donose odluke na državnom nivou, jer Čović će biti zainteresiran za brže rješavanje pitanja koja su dugo u zastoju i mogao bi pozitivno uticati na Dodika.

Njemačko-britanska inicijativa je sada dokument Europske unije i ne može se drugačije gledati nego kao posljednja šansa Bosni i Hercegovini da sustigne zemlje regiona. Hoćemo li je iskoristiti?

Morali bi je iskoristiti ako želimo dobro ovoj zemlji i narodu. Nije to posljednja šansa, BiH će prije ili kasnije ubrzano krenuti putem koji nema alternativu, putem euroatlantskih integracija. Ali je bolje krenuti prije, prekinuti agoniju koja je dobar dio naroda dovela do siromaštva. Predsjedništvo BiH će uskoro izaći za prijedlogom izjave u skladu sa zaključcima Vijeća za vanjske poslove Evropske unije koju ćemo ponuditi predsjednicima parlamentarnih stranaka.

Željko Komšić i Demokratska fronta pokazuju odgovornost prema glasačima i svojom kooperativnošću u procesu formiranja vlasti. Pa ipak je koalicija dovedena u pitanje zbog neselektivnog zapošljavanja u ministarstvima u Kantonu Sarajevo. Kada ste vas dvojica obznanjivali dogovor, rekli ste da ste suglasni da zajedničkim snagama na ključne pozicije predlažete stručne i sposobne. Važi li taj dogovor ili ćemo opet gledati stranačku raspodjelu javnih preduzeća i institucija?

Nije bilo neselektivnog zapošljavanja u ministarstvima u Kantonu Sarajevo, to su pokazale naknadne zajedničke analize predstavnika SDA i DF, ničeg mimo uobičajenog tempa zapošljavanja zbog odlaska u penziju i sl. Ali spremni smo staviti potpuni moratorij na zapošljavanje, pa i na redovno i neophodno, u slijedećih par mjeseci, dok ne forimiramo novu strukturu vlasti. Spremni smo potpisati sporazum sa takvim sadržajem. SDA će ponuditi i jasne, stroge kriterije za izbor kadrova i nadam se da će ih DF i HDZ podržati, tako da i to možemo potpisati. Nadam se da će DF biti spremniji i na jednu intenzivnu i iskrenu komunikaciju u budućnosti. Čemu javna saopštenja, press konferencije, prije nego jedni druge upozorimo, nazovemo, provjerimo činjenice?

Komšić je vrlo jasan: neće pristati na prevare i kršenja dogovorenih i potpisanih principa. Možete li u ime SDA garantirati da ti principi neće biti izigrani? Kako uopće objasniti građanima BiH eventualnu krizu vlasti tim prije što je javna tajna da je SDP BiH više nego raspoložen da “zamijeni” DF u koaliciji a nadam se da Vas ne treba podsjećati koliko je kriza u prošlom mandatu prouzrokovala upravo Lagumdžijina politika preslagivanja po ličnim i stranačkim afinitetima?

Ne znam koji je to dogovoreni princip SDA iznevjerila? Po meni, kriza u koaliranju je bespotrebno nastala zbog loše komunikacije. I to treba popraviti. A što se tiče SDP, ne vjerujem da im je interes ostati u vlasti. Jedini put koji može voditi ozdravljenju i ponovnom jačanju te stranke je uloga vođe opozicije. A SDP je dobar u toj ulozi.

Obećana nam je borba protiv korupcije i kriminala, a onda je na čelo Kadrovske komisije SDA izabran Asim Sarajlić? U posljednje četiri godine upravo je Sarajlić slovio za najčvršću vezu finansijske hobotnice Zijada Blekića sa politikom SDA; Damiru Hadžiću, koji svakodnevno karta s Blekićem i Asimu Sarajliću, koji i ljetuje i odmara s njime, pripisuju se zasluge za SDA-SDP naknadnu legalizaciju rada Komisije za vrijednosne papire FBiH čiji je Blekić neformalni šef. Ako je Blekić uspio utjecati na zakone političkom linijom Hadžić-Sarajlić, kako uopće bilo ko može očekivati da neće kadrovirati i u SDA a kako u takvim uvjetima braniti obećanje o borbi protiv korupcije i kriminala? Nadam se da ne trebam pojašnjavati koje se sve države u sklopu svojih finansijskih istraga bave i Zijadom Blekićem.

Olako iznosite veoma neugodne tvrdnje o nekakvim naknadnim legalizacijama, finansijskim hobotnicama, koruptivnim vezama, i sve to će sigurno povrijediti spomenute ljude i njihove porodice. Zijada Blekića sam sreo jednom u životu i ne zanima me s kim se karta i ljetuje. Ne znam da li se, i koje se to države bave njegovim poslovanjem. SDA se neće baviti poslovanjem Zijada Blekića, niti će se on baviti kadroviranjem u SDA. Radiće to Predsjedništvo SDA uz servis Kadrovske komisije koju čini sedam članova ravnopravnih u predlaganju i glasanju. Jedan od njih je Asim Sarajlić, ugledan član SDA, više puta teško ranjavan kao borac Armije BiH. Bio je uspješan, među građanima omiljen načelnik opštine Vogošća, bio je zamjenik predsjednika SDA, uspješno je vodio naš klub poslanika u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine BiH, a na poziciju predsjednika Kadrovske komisije je prije par sedmica izabran skoro pa konsenzusom Predsjedništva SDA, uz samo dva suzdržana glasa. Dvije decenije se bavi politikom a živi u stanu koji je kupio kreditom. To su provjerljive činjenice, sve ostalo su neprovjerljive insinuacije.

Fadil Novalić ili Erdal Trhulj? Ko će ponijeti teret preteškog stanja u Federaciji koja je pred kolapsom? Kako spašavati privredu i ispuniti obećanje o 100.000 novih radnih mjesta?

Po meni i Novalić i Trhulj mogu nositi taj teret. Ali vidjećemo kakvi prijedlozi će stići sa terena, još se nisu izjasnili svi kantonalni i regionalni odbori SDA. Spašavanje privrede je počelo sporazumom SDA-DF-Savez za promjene kojim se mjenja atmosfera u zemlji, stvara ambijent koji može privući investicije. Mora uslijediti set mjera koje će rasteretiti privredu, ubrzati investiranje, ukloniti pripreke koje mu stoje na putu, osigurati sredstva sa povoljnim kamatama itd. SDA će usvojiti takav set mjera na sjednici Glavnog odbora koja je planirana za početak januara, i one će biti u saglasnosti sa programom Evropske unije «Compact for Growth». Sto hiljada novih radnih mjesta u slijedećih deset godina je minimum, prijeka potreba bosanskohercegovačke ekonomije i društva, i na to se ne smije gledati kao na projekat SDA i Bakira Izetbegovića. Tu cifru treba shvatiti ozbiljno, tretirati je kao nacionalni cilj i program, uložiti zajednički napor da se ona i ostvari.

Bliži se Kongres SDA i nije uopće tajna da ste Vi najozbiljniji da ne kažem jedini realni kandidat za predsjednika stranke. Hoćete li uspjeti sačuvati jedinstvo SDA, pomiriti različite terenske i ostale struje i sačuvati stepen demokratizacije partije koji je nesumnjivo dostignut za mandata Sulejmana Tihića?

Nema ideoloških frakcija u SDA, bilo je liderskih, personalnih ali se one gube, preostala su rivalstva za pozicije u strukturi države, a zatim i unutar strukture SDA. Svo umijeće je zadovoljiti aspiracije terena, napraviti neophodne balanse, a da se oni ne odraze negativno na kvalitet kadrovskih rješenja. To je sasvim ostvarivo i moguće jer svaki kanton, a jednako tako i struktura SDA u RS, može ponuditi niz kvalitetnih kadrova za pozicije ministara, direktora, predsjednika nadzornih odbora. Možemo postići i balans i kvalitet. Demokratičnost ćemo sačuvati kroz strpljivo provođenje procedura. Telefonske sjednice mogu biti samo rijedak iznimak, izbor kadrova će ubuduće ići kroz temeljite diskusije i analize.

(Oslobođenje)

sda.ba