Asim Sarajlić: Smjenom Krajine zaustavljena prevlast SDP u FBiH / Čović i Dodik razgrađuju državu
Potpredsjednik SDA i predsjedavajući Kluba ove stranke u Zastupničkom domu Parlamenta BiH Asim Sarajlić u intervjuu za Vijesti.ba govori o inicijativi SDS za smjenom Denisa Bećirovića sa mjesta člana Kolegijuma ovog doma, predstojećim sastancima bh. i međunarodnih zvaničnika o presudi “Sejdić – Finci”, izmjenama i dopunama Izbornog zakona BiH, smjeni federalnog ministra finansija Ante Krajine, te očekivanjima SDA u izbornoj godini.
VIJESTI.BA: Hoće li SDA podržati inicijativu SDS za razrješenje Denisa Bećirovića sa mjesta člana Kolegijuma Predstavničkog doma?
SARAJLIĆ: SDA neće podržati ovu inicijativu. Ne podržavamo razloge SDS za smjenu, jer smatramo da Bećirović nije djelovao ni antiustavno ni antidejtonski. Naprotiv, krsna slava RS je praznik samo jednog naroda, te mislim da je njeno obilježavanje antidejtonski i antiustavno. SDA je stava da je u protekle četiri godine bilo mnogo smijena na svim nivoima vlasti, te da se vladajuća koalicija bavi samo inicijativama za razrješenjem dužnosti. Stoga, SDA više neće podržati nikakvu inicijativu za smjenu, posebno zbog toga što smo ušli u izbornu godinu i što ništa od onoga na što smo se obavezali na evropskom putu nije urađeno. Samo se radi na razgradnji države, jačanju entiteta, a posebno RS. Podliježe se ucjenama i pritiscima predsjednika RS i SNSD Milorada Dodika.
VIJESTI.BA: Kako komentarišete izjavu zastupnika SNSD u Parlamentu BiH Lazara Prodanovića da bi SDS za ovu inicijativu trebalo da dobije podršku SDA, s obzirom da su ove dvije političke partije nedavno potpisale sporazum o zajedničkom djelovanju u ovoj izbornoj godini, a kao članice narodnjačkih stranaka u BiH, koji, između ostalog, podrazumijeva i uzdržanost od nacionalističkih izjava?
SARAJLIĆ: Ponavljam, SDS ne može očekivati podršku SDA za smjenu Bećirovića, jer se protivimo njenim razlozima i to Prodanović dobro zna.
S druge strane, SDA je u ligi evropskih narodnjačkih stranaka sa HDZ BiH, HDZ 1990 i PDP, a SDS pokušava da se priključi tom krilu stranaka, ali ne znamo kako će to uspjeti. SDS i SNSD su uvijek na jedinstvenoj ligi prilikom glasanja o svakom pitanju koje se tiče stopiranja države na evropskom putu, a bili su i jednoglasni protekle tri godine kada su u pitanju interesi RS. Njihovo razliaženje u koaliciji je upravo samo iz interesnih razloga. SDS nije želio ispuniti Dodikove želje o određenim stvarima u privrednom sektoru.
Kada je riječ o nacionalističkoj retorici, može se primjetiti da često zastupnici SNSD u Parlamentu BiH imaju žešću retoriku od zastupnika SDS.
VIJESTI.BA: Za sljedeću sedmicu najavljeni su sastanci lidera vodećih bh. političkih partija i predstavnika međunarodne zajednice o provođenju presude “Sejdić – Finci”.
SARAJLIĆ: Vrlo je jasno da se razgovorima i pregovorima u vezi s presudom, koja je trebalo da ojača građansko u BiH, samo intenziviralo i ojačalo nacionalno. Apsurdno je da smo na maratonskom sastanku u Pragu dobili zahtjev lidera HDZ BiH Dragana Čovića, koji kaže da ne želi nikakvo rješenje, jer su se iscrpili svi mehanizmi. Ovdje se želi riješiti puno pitanja koja se ne tiču presude Suda u Strasburu, prvenstveno hrvatsko pitanje. To je nespojiva i nemoguća misija.
Mislim da je realnost ono što je SDA ponudio u državnom Parlamentu. Realnost je prvenstveno zbog dvostruke politike koju vodi RS, na čelu sa Miloradom Dodikom. Kao da su u tom entitetu sva građanska pitanja riješena, kao da imaju jedinstven stav da se direktno bira član Predsjedništva iz RS i da se briše etnička odrednica, a da je kao problem u Federaciji BiH. Problem je puno kompleksniji. Mi živimo mirovni sporazum. Nalazimo se na prekretnici – hoćemo li biti moderna država ili ćemo ostati u nacionalnim raljama u kojima smo 20-ak godina. Shodno tome, SDA je u proceduru ponudila svoja dva amandmana već dvije i po godine. Amandmani su prošli komisijsku fazu i realna su osnova da se prvi korak u implementaciji presude “Sejdić – Finci” riješi i izmjeni Ustav. Pitanja ugroženosti Hrvata, Bošnjaka ili Srba treba riješiti kroz druge sfere i načine. Očito je da se u ovoj akciji “Sejdić – Finci” u kojoj učestvuje i EU ne može doći do rješenja, koje bi zadovoljilo sve naroda i građane u BiH.
VIJESTI.BA: Izmjene i dopune Izbornog zakona BiH su najnužnije kako bi se stekli uslovi da CIK BiH početkom maja raspiše održavanje opštih izbora u oktobru 2014. Rješenja izmjena Izbornog zakona BiH koja tretiraju Statut Grada Mostara su ponovno došla do Ustavnog suda BiH, budući da je većina u Klubu bošnjačkog naroda (delegati SDA) proglasili destruktivnim po vitalne nacionalne interese Bošnjaka prijedlog koji je dostavio Klub hrvatskog naroda. Ima li nade za Mostar?
SARAJLIĆ: Mostar je posebno tretiran u svim mirovnim sporazumima, koji su bili u ratu u BiH, i na kraju u Dejtonskom sporazumu. Intervencijom visokog predstavnika 2003. godine željelo se postići da se proces integracije Mostara ubrza. Nažalost, ta integracija teče sporo i ne onako kako bismo mi očekivali. Aktivnost koju je proveo HDZ bez ikakvih konsultacija s nama, dakle jednostrano, podležna je kritici SDA. Moramo napraviti rješenje prihvatljivo za oba naroda i sve građane Mostara. Jednostrana rješenja u BiH ne donose sreću i prosperitet. Mislim da je odluka HDZ ishitrena. SDA je očekivano pokrenula pitanje zaštite vitalnog nacionalnog interesa i ponovo smo u pat poziciji.
Pitanje presude “Sejdić – Finci” i ucjena Dragana Čovića rješavanjem pitanja “marginalizovanih” Hrvata u BiH zapravo je dvolična politika jer za saveznika i pobornika te ideje ima samo Milorada Dodika, a pitanje položaja i opstanka Hrvata u RS se nikad ne stavlja na sto. Kao kulminacija politike Dodik – Čović javlja se smjena Ognjena Tadića u Domu naroda Parlamenta BiH, te inicijativa HDZ. Taj pakt očito funkcioniše. Naravno da o Mostaru treba da razgovaraju HDZ i SNSD, ali smatram da u tim razgovorima treba da učestvuju i SDA, SDP, te svi oni koji planiraju da u tom gradu predstavljaju građane i da od Mostara napravimo normalan i funkcionalan grad.
VIJESTI.BA: Aktuelna tema u Federaciji BiH je smjena ministra finansija Ante Krajine. Kako komentarišete navode da se upravo ovom smjenom nastavlja neviđena borba za vlast između SDA i SDP BiH?
SARAJLIĆ: Nije to bitka SDA i SDP. Od potpisivanja platforme i formiranja Vlade Federacije BiH, želja SDP je da dominira ukupnom izvršnom vlašću, imajući prevagu u toj vladi. Poznat je pokušaj jačanja bloka SDP ministara na čelu sa premijerom Nerminom Nikšićem pridobijanjem Desnice Radivojevića iz SDA u taj blok. Imali smo veliku krizu kada je predsjednik Federacije BiH Živko Budimir smijenio ministra Radivojevića, zatim je uslijedila farsa pred Ustavnim sudom FBiH, da bi kasnije Radivojević ponovo bio u Vladi i to, čini mi se, u bliskoj relaciji sa Jerkom Ivankovićem Lijanovićem. Sve vrijeme je intencija SDP da ima prevagu i prevlast u Vladi FBiH.
Slučaj ministra Krajine i prijedlog za smjenu svih osam ministara, koji nisu iz SDP, ukazuju na to. SDP želi da dominira Vladom FBiH i da upravlja svim procesima i resursima. Svako partnerstvo koje su potpisali je neiskreno i želja da se ostvare njihovi uskostranački i pojedinačni interesi.
Premijer Nikšić nije našao za shodno da ni nakon 12 mjeseci povuče zahtjev upućen predsjedniku Budimiru. Nikšić i njegove kolege iz SDP su radili na tome da pridobiju ministra Krajinu za svoje interese. Očito je da su uspjeli. Budimir je to, vjerovatno, osjetio i iskoristio svoje ustavno pravo i smijenio ministra Krajinu.
Mada, mislim da je Budimir imao i svoje razloge zbog apelacija Ustavnom sudu, zbog isplata iz federalnog budžeta spram boračkih kategorija, te unutar HSP-ovskih odnosa.
To je isključivo političko, a ne ustavno pitanje. Osnovni razlog je želja SDP da ima nadmoćnu većinu u Vladi FBiH, kako bi provodili ono što žele, dakle ovladali javnim sektorom i svim resursima FBiH u svoje stranačke svrhe. U tome im se Živko Budimir suprotstavio. Premijer Nikšić ima načina da prevaziđe ovu situaciju, bez svojih hirova, bez da upozorava sve budžetske korisnike da je ugrožen angažman sa MMF-om. Imali smo mnoštvo situacija sa smijenjenim ministrima, ovo nije ništa novo. Sve je moglo funkcionisati, jer su iznađena rješenja. Isplate iz budžeta moraju biti tehničko, a ne političko pitanje. Pitanje ko su potpisnici računa uz premijera je pitanje tehnike i vođenja Vlade, a ne politike.
VIJESTI.BA: Budući da smo ušli u izbornu godinu, kakva su očekivanja SDA?
SARAJLIĆ: Četvrta je godina krize vlasti, smjena na svim nivoima vlasti, što pokazuje da SDP BiH nema kapacitet koji je dobio od građana. Sigurno je da sad neće imati podršku građana kakvu je imao, jer je nije dobio za ovakvu politiku unošenja haosa i razdora u bh. društvo. Iskustvo SDA pokazuje da kada ova stranka ostvari jak kapacitet i jake rezultate na izborima, tada imamo stabilnost u ukupnom sistemu BiH, reformske procese. SDA treba snažnu pobjedu 2014. i puno ćemo bolje od SDP u protekle četiri godine naći načina da okupimo bh. stranke. SDA treba legitimitet građana da konačno našu zemlju snažnije povedemo evroatlantskim putem, a prvenstveno da se riješimo ekonomske krize. Na bazi naših resursa i iskustva, mislim da ćemo uspjeti integrisati bh. društvo i napraviti ekonomski prostor na kojem će biti moguće raditi i poslovati, a sve u interesu svih građana, a ne samo jednog naroda.
N.Š.
(Vijesti.ba)
sda.ba